Helgen som var

I lördags åkte jag och Pär till Ikea och handlade lite till hemmet. Jag blev självklart helt lyrisk när jag såg alla julsakerna som hade kommit fram! (ja, jag ÄLSKAR julen) Bästa högtiden som finns! Det fanns inte allt vi skulle ha, barnstolarna som jag skulle köpa fanns inte i svart, och jag ska ha dom i just svart. Så det får väl vänta då till nästa gång vi far dit..
Mathilda var hos min mamma och sov över där, mamma hade saknat henne så mycket så det passade ju jättebra då. Sen igår så höll vi på att fixa massor här hemma, småfix alltså. Jag målade förhoppningsvis sista varvet på Mathildas fotölj, och på en "hylla" som jag ocskå nu är klar med. 
 
I veckan ska vi pyssla på här hemma, Pär ska kapa nå bräder så vi kan bygga ett staket dit upp på övervåningen, så vi kan börja vara där nångång. Jag hade ju en plan på att vi skulle vara helt klara med den till jul, men vi får se hur det blir med den saken. 
 
Nästa helg ska nog pappa komma och hälsa på oss, annars ska vi jobba på med huset så det blir klart. Är så less på att ha allt hängandes över en hela tiden...
 
 
 
Bästa dotter och hennes bästa mormor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0